Lancea lui nea` Costică

 

P1200314

Într-o zi, pe când mă aflam în concediu în satul natal, vine la mine nea Costică cu o lance în mână. Văzându-mi uimirea îmi spuse: Dom` Mihai știu că umbli mult pe munți și de aceea  ți-am făcut o lance ca să te aperi.
-De cine, nea Costică? – întreb eu, umflându-mi pieptul – dacă nu mi-e frică la oraș cum o să-mi fie frică în pădure?!
-Dom  Mihai, nu vorbi cu păcat, s-au înmulțit fiarele și în pădure, nu numai la oraș. Se dau la om. Ți-am făcut-o dintr-un vârf de lance pe care l-am găsit în pământ pe când aram ogorul. Coada este din salcie de râu, ușoară și elastică. Dar vezi – continuă nea Costică privindu-mă prevenitor – să nu umbli cu ea prin sat să sperii lumea. În sat scoți vârful și-l pui la loc când ajungi în pădure.
-Mulțumesc, nea Costică – zic eu, privindu-l recunoscător. Ce mai faci? Ce mai face doamna?
-Baba–i bolnavă, dom Mihai, dacă moare eu nu stau singur, mă însor, fac doliul un pic mai scurt că de, am 80 de ani. Îmi iau una tânără.
-Îi doresc sănătate doamnei și dacă, Doamne ferește, o fi să fie, după doliu să mă chemi la nuntă.
Doamna s-a însănătoșit și este bine mersi, dar nea Costică s-a îmbolnăvit și în jumătate de an s-a prăpădit.
M-a întristat moartea lui nea Costică, o personalitate a văii Bistriței ce a practicat o mulțime de meserii. Dintre toate, cel mai mândru era de meseria de plutaș pe care a practicat-o în tinerețe. Avea un umor incredibil și ultima dată când am râs cu adevărat a fost acum doi ani  și ceva când am băut o sticlă de Whisky împreună numai și numai pentru a-l auzi povestind.
În vara aceasta, când s-au împlinit doi ani de la moartea lui, pentru a comemora evenimentul m-am fotografiat cu lancea lui nea Costică.

Despre mihaiignea

Adevaratele noastre valori sunt binele, adevărul şi frumuseţea. Dar, din păcate, binele nu prea îl putem face, adevarul nu-l cunoaştem iar frumuseţea...........
Acest articol a fost publicat în Uncategorized și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

