Președintele și catedrala.

images

– Șefu` – începu Petrică privind pe fereastra Palatului Parlamentului – vezi?
– Văd, Petrică – răspunde trist Președintele.
– Mi se face pielea de găină când mă uit la ea, biserică în curtea Parlamentului, ar muri Tovarășu` dac-ar mai trăi.
– Cât obscurantism – constată Președintele, din ce în ce mai trist – ce-ar spune tovarășul Lenin, tovarășul Stalin, ceilalți tovarăși!?…
– Șefu` – îl întrerupe Petrică – cum o să lucrăm noi când o să bată clopotele?
– Nu-ți fă griji, Petrică, noi nu lucrăm nici în timpul săptămânii, d-apoi dumineca?
– Totuși, șefu`, mai sunt sărbători, înmormântări, botezuri, nunți …
– Ai dreptate, Petrică, când aud slujbe, rugăciuni, încep să transpir, mi se urcă tensiunea, trebuie să facem ceva. Da, apropo, Petrică, Dumnezeu sigur nu există, dar de dracu nu-s chiar așa de sigur. Tu ce zici?
– Nu exist, șefu`!
– Eu am crezut că dracu-i Brucan – continuă Președintele – dar când a murit mi-am schimbat părerea.
– Șefu`, ce-ar fi s-o dărâmăm?
– Ne sare lumea în cap – zice Președintele cu părere de rău – dar am o idee mai bună.
– Zi, șefu`!
– Facem o moschee lângă ea – zice Președintele, zâmbind cu satisfacție.
– Bravo, șefu`, ești mai tare ca mine – zice Petrică entuziasmat.
– De asta sunt șeful vostru.
– Șefu`, … ai auzit? Liberalii vor să-l pună pe Munteanu candidat pentru primărie.
– Foarte bine, să mai fie și câte un muntean, m-am săturat de ardeleni.
– Nu, șefu`, pe Munteanu, pe cel pe care l-am bătut noi la mineriadă.
– Nu-i mort?
– Nu, șefu`, da` dacă vrei …
– Pe legionarul acela care se droga și falsifica bani cu Rațiu și Câmpeanu?
– Pe el, șefu`!
– Nu se poate. Pune-ți băieții pe el.
– Pe care, pe cei de dedesubt sau pe cei de deasupra?
– Pe toți.

Despre mihaiignea

Adevaratele noastre valori sunt binele, adevărul şi frumuseţea. Dar, din păcate, binele nu prea îl putem face, adevarul nu-l cunoaştem iar frumuseţea...........
Acest articol a fost publicat în Partidul e-n toate, Uncategorized și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

