Defăimarea

-De ce sunteți supărați? – întreabă Președintele, privind amuzat politicienii din fața sa.
-Șefu – zice purtătorul de cuvânt al partidului de guvernământ – avem de toate, bani funcții, femei, dar suntem triști că nu știm ce ne lipsește.
-Șefu, eu știu – interveni un senator din opoziție – ne lipsește faima.
-Are dreptate, șefu – zice un deputat din coaliția de guvernământ – strigă lumea după noi pe stradă, mai zilele trecute, când ieșeam dintr-un magazin, începe lumea să strige la mine: hoțu, hoțu. Un polițist mă înhață, mă duce la secția de poliție și, până să mă legitimez, îmi dă preventiv câteva pulane peste cap. Ne defăimează lumea, șefu. Până și elevii strigă după noi, nu știu ce învață la școală.
-Le-ați făcut un cod de etică, după cum v-am învățat? – întrebă Președintele.
-Cui?
-Profesorilor.
-N-am știut ce-i aia etică, ne-o fost rușine să te întrebăm, ca să nu ne crezi analfabeți.
-Faceți și voi cum am făcut eu după revoluție, când mă defăimau în piață. Chemați minerii.
-Care mineri, șefu, că am închis minele.
-Chemați ciobanii.
-Ciobanii nu au aparate de radio și nici televizoare, la bucium nu știm să cântăm, iar pe la stână nu mai avem curajul să trecem de când am dat legea cu câinii.
-Dați o lege a defăimării și băgați-i la pușcărie.
-Nu avem atâtea pușcării și dacă ne defăimăm noi între noi și ajungem la închisoare?
-M-am săturat de voi – strigă președintele enervat – plecați din fața mea în ordine analfabetică. Ce-o fi fost în capul meu când m-am încurcat cu ăștia – gândi Președintele. Ce analfabeți! Trebuie să mai facem o reformă în învățământ, că așa ne-a spus tovarășul Lenin: ”Învățați, învățați, învățați”.

Despre mihaiignea

Adevaratele noastre valori sunt binele, adevărul şi frumuseţea. Dar, din păcate, binele nu prea îl putem face, adevarul nu-l cunoaştem iar frumuseţea...........
Acest articol a fost publicat în Partidul e-n toate și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

