Refugiații

– Asta-i situația, cunoașteți care-i situația, asta-i situația – apoi, adresându-se ministrului de externe, întrebă:care-i situația, Aiurescule?
– Complexă, șefule.
– Simplific-o – spuse președintele, vizibil iritat.
– După cum ați ordonat, am plecat personal la Atena să aduc niște refugiați. I-am amăgit că-i duc în Germania, dar când și-au dat seama că intră în România au sărit din tren în timpul mersului.
– A murit vreunul?
– Majoritatea.
– Și ceilalți?
– Când au ajuns în țară, au început să plângă și le-am dat drumul.
– Extraordinar! Vedeți ce-ați făcut din țara asta?
– Am văzut că nu mă descurc și am apelat la servicii, la Heilwig mai precis.
– Tovarășe Președinte, începu Heilwig….
– Bă, v-am spus de atâtea ori – îl întrerupe președintele – să vă adresați cu domnule, se prinde lumea, tovarăși, ce dracu, atâta lucru nu țineți minte? Tovarășe vă spun numai eu ca să țineți minte cine sunteți. Continuă, Heilwig.
– Șefu, obișnuința, noi am fost crescuți de partid ca să construim comunismul, să conducem partidul, dar, dacă trebuie, construim și capitalismul, mama lui de capitalism.
– Hai, lasă…continuă, spune președintele zâmbind îngăduitor.
– Mai întâi, am făcut pe toată granița cu Serbia grătare și berbecuți la proțap. Era un miros, Șefu….
– Da!?
– Și pâine caldă, m-am gândit că refugiații, fiind flămânzi, atrași de miros, o să se abată înspre noi…
– Și?
– S-au adunat toți câinii vagabonzi, câțiva boschetari și o șatră de țigani.
– Niciun refugiat? – întrebă mirat Președintele.
– Niciunul, șefu.
– Și ce-ați făcut?
– I-am îmbrăcat pe țigani în straie arăbești.
– Nici pe corturi n-am mai dat bani, am folosit corturile lor,completă Aiurescu.
– Excepțional, ce idee – se miră Președintele – cui i-a venit?
– Mie, șefu – zice Colbea, ieșind fudul din rând.
– N-a fost chiar așa de bună, șefu – zice Heilwig invidios.
– De ce? – întreabă Președintele mirat.
– Au venit în control de la Bruxelles.
– Și?
– Ca să nu se prindă, a trebuit să-i tăiem împrejur. Eu cu Aiurescu îi țineam, iar Colbea îi tăia împrejur. Și acum mă dor mâinile, șefu.

Despre mihaiignea

Adevaratele noastre valori sunt binele, adevărul şi frumuseţea. Dar, din păcate, binele nu prea îl putem face, adevarul nu-l cunoaştem iar frumuseţea...........
Acest articol a fost publicat în Partidul e-n toate și etichetat , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

