File din nefericirea națională IV

-Tovarăși, după cum știți, ne-am adunat astăzi ca să stabilim candidații la președenție. Cu inteligența noastră genială noi am găsit o metodă infailibilă pentru a mima democrația și a ne menține veșnic la putere. Am înființat toate partidele și toate partidele sunt ale noastre. Oricare ar fi rezultatul votului popular, noi am câștigat alegerile înainte de a începe. De asemenea, am făcut o lege a partidelor atât de bună încât nimeni nu mai poate înființa un partid. Și acum – zice vorbitorul, privind satisfăcut asistența – să vă prezentăm candidații: din partea tovarășilor noștri de dreapta candidează tovarășul Kraus Iohanis (aplauze prelungite, asistența se ridică în picioare).
– Poftiți, tovarășe Iohanis, luați loc în prezidiu. Tovarășul Iohanis – spune vorbitorul – este un tovarăș de nădejde și un foarte bun manager. Aceste calități au ieșit la iveală încă din tinerețe, când era profesor la un liceu din Siriu, orașul său natal. Tovarășul este celebru pentru că din salariul de profesor de liceu și din meditații a făcut șase case.
Apoi, întorcându-se spre Iohanis, vorbitorul îl întreabă:
– Cum ai făcut, tovarășe Iohanis?
– Tovarășe președinte, tovarăși – spune vorbitorul, înclinându-se mai întâi spre președinte, apoi spre asistența din sală – foarte simplu, ideile geniale sunt simple. Când elevii mă întrebau, ce trebuie să știe ca să treacă clasa, eu le spuneam: ”Copii, trebuie să știți despre: masă, intensitatea curentului electric, timp și arie.” Apoi scriam pe tablă simbolurile:
m I t A.
– Și, dacă nu înțelegeau? – întrebă președintele.
– Le mai dădeam de învățat despre inducția magnetică, amper, Newton și să aprofundeze intensitatea curentului electric și scriam pe tablă simbolurile:
B A N I.
– Și, cei care nu înțelegeau nici acum?
– Veneau la meditații.
– Excepțional, bravo, ce inventiv! (aplauze prelungite, publicul se ridică în picioare și aplaudă frenetic).
– Gata, tovarăși, să continuăm – spune președintele, făcând semn asistenței să stea jos. Tovarășe Kraus, ce vei face dumneata ca să aibă tovarășii bani? Pentru că, după cum știi și dumneata, fabricile au fost vândute la fier vechi, pădurile au fost tăiate, apele poluate …
– Privatizăm, tovarășe președinte.
– Ce să mai privatizăm, tovarășe Kraus, a fost privatizat tot.
– Trotuarele.
– Ce?
– Trotuarele, tovarăși. Noroc că înaintașii noștri i-au mutat pe oameni la bloc. Dacă avem control asupra ușilor, avem control asupra banilor. Punem cititoare de carduri la ușile blocurilor. Dacă vor să iasă, trebuie să plătească.
– Genial, tovarășe – spune președintele – apoi se adresă tovarășilor:
– Genial, tovarăși, avem niște candidați pregătiți, viitorul nostru este pe mâini sigure – apoi continuă – următorul candidat este reprezentantul tovarășilor de stânga, pupilul meu, tovarășul Pontică. (publicul se ridică în picioare, aplaudă și scandează: ”Nu e poantă, e Pontică!”)
Tovarășe Pontică – spune președintele – sunteți un celebru plagiator. Când ați copiat pentru prima dată?
– În clasa a-I-a, tovarășe președinte.
– Cum ai făcut, Pontică?
– I-am prins învățătoarei copiuțele pe fund cu un bold și, când trecea învățătoarea printre bănci, eu citeam conținutul.
– Și nu te-a prins niciodată?
– Ba da, dar a crezut că am pișcat-o de fund și m-a spus bătrânului.
– Și?
– Bătrânul mi-a cumpărat o bicicletă și a povestit la toți prietenii ce băiat precoce are.
– Extraordinar, bravo, ce oameni a crescut partidul! – spune satisfăcut președintele, zâmbind complice spre asistență, apoi întorcându-se spre Pontică, întrebă – ce măsuri vei lua, Pontică, pentru bunăstarea tovarășilor?
– Mă gândesc că este bună ideea lui Kraus, dar eu aș perfecționa-o, aș pune taxă și pe intrarea în bloc, că doar oamenii nu o să doarmă în stradă. Prim-ministru cred că o să-l numesc pe Kraus.
– Genial – comentă președintele – se dublează veniturile!
– Vreau și eu – strigă din sală unul mic și chel, repezindu-se la tribună.
– Ai fost de două ori președinte, Trăienel – zice președintele, privindu-l contrariat.
– Vreau și a treia oară!
– Dar este ilegal!
– Păi, n-am fost noi în ilegalitate tot timpul?

Despre mihaiignea

Adevaratele noastre valori sunt binele, adevărul şi frumuseţea. Dar, din păcate, binele nu prea îl putem face, adevarul nu-l cunoaştem iar frumuseţea...........
Acest articol a fost publicat în Partidul e-n toate și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

