Aventurile profesorului în țara lui.

Acțiunea se petrece la o margine de drum, într-o comună suburbană. Protagoniștii: un polițist, un profesor și un senator.
Senatorul: V-am văzut pe amândoi pe marginea drumului și am oprit să văd ce se petrece!
Polițistul: Îl amendez pe dom` profesor.
Senatorul: Da` ce-a făcut?
Polițistul: A depășit viteza legală.
Senatorul: Nu se poate, cu hârbul ăsta de Trabant e de mirare cum de se mișcă. nu mai este în tot județul unul ca ăsta. Da` cu cât a depășit-o ?
Polițistul: Cu un kilometru. N-o să vă vină să credeți, dar a circulat cu 51 kilometri pe oră.
Senatorul: E grav, merită amendat.
Profesorul: Domnule polițist, dar domnul senator, dar ăștia, uitați-vă la ei, circulă cu peste o sută de kilometri pe oră, pe ei de ce nu-i opriți?
Senatorul: Dați-mi voie! Vă explic eu! Ăștia sunt oameni normali, încalcă legea, nu bat la ochi, pe când un om care circulă cu viteza legală prin localitate este suspect, dă de bănuit. Ce are de ascuns? Poate are în portbagaj marfă de contrabandă sau chiar un cadavru, apropo – către polițist – l-ai căutat în portbagaj?
Polițistul: Am uitat, să trăiți – către profesor – deschide portbagajul!
Polițistul și senatorul se uită în portbagajul profesorului.
Polițistul: N-are nimic…Ah! Ce-i asta?
Senatorul: Culegerea de matematică din liceu. Cu asta ne-a amărât zilele. Cu integralele și derivatele, cu funcțiile. La ce-or folosi?
Polițistul: A vrut să ne chinuiască pe noi, precis, nu folosesc la nimic. Da`, pe Georgică l-au distrus. Ți-l amintești?
Senatorul: Da, premiantul clasei, mândria școlii.
Polițistul: A ajuns rău, domnule, de la asta i s-a tras, de la învățătură. A terminat matematica, a fost șef de promoție. A ajuns rău, domnule, l-au dat afară de peste tot, a ajuns boschetar.
Senatorul: De ce, era alcoolic?
Polițistul: Mai rău, era cinstit, încurca pe toată lumea. A ajuns rău, domnule, a înnebunit, rezolvă probleme de matematică pe zidurile primăriei, prefecturii, ba chiar a fost și la minister. L-am amendat de câteva ori, dar n-a ajutat, spune că vrea dreptate.
Senatorul: E nebun tare, auzi dreptate, dreptate în România!
Polițistul: Da pe Ionică ți-l mai aduci aminte?
Senatorul: Cum să nu, ce băiat vesel, de viață și deștept, domnule, deștept, de la el copiam la teze și extemporale. Mai știi ceva de el?
Polițistul: Tot de la carte i s-a tras, de la matematică, de la profesor, l-a nenorocit și pe ăsta. A ajuns inginer. Când a terminat facultatea, industria era deja vândută la fier vechi. N-a mai găsit loc de muncă. A lucrat o vreme ca zilier, a cerșit o vreme pe la gară. L-am ajutat și eu, i-am aranjat o condamnare de o iarnă. Măcar acolo avea căldură și mâncare. Apoi, nu mai știu, nu l-am mai întâlnit, o fi murit săracul.
Senatorul: Pe mulți a nenorocit profesorul. Ce facem cu el?
Polițistul: Eu mă gândesc să-l amendez pentru depășirea vitezei legale și să-i iau carnetul…..
Senatorul: Carnetul mai lasă-i-l, ca să-l poți amenda și săptămâna viitoare.
Polițistul: Îl amendez și pentru sfidarea autorității.
Senatorul: Foarte bine, nu ne-a sfidat destul pe vremea liceului? Ne-a sfidat cu radicalii, cu fracțiile, cu sinusul, că mi-a spus doctorul acum două săptămâni că de la sinus mi se trage.
Polițistul: Ne-a sfidat și cu corigențele. În fiecare vară.
Senatorul: Hai să-l închidem!
Polițistul: Nu, acolo trăiește prea bine.
Senatorul: Ai dreptate, mai bine-i facem un cod de etică.
Polițistul: Bine gândit. El nu ne făcea tot timpul morală, când eram în școală?

 

Despre mihaiignea

Adevaratele noastre valori sunt binele, adevărul şi frumuseţea. Dar, din păcate, binele nu prea îl putem face, adevarul nu-l cunoaştem iar frumuseţea...........
Acest articol a fost publicat în Uncategorized și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

