Pietrele scrise de pe muntele Goia-un monument de primă mărime în istoria scrisului. Precizări.

Nu sunt istoric.În articolul precedent am făcut câteva considerații asupra pietrelor scrise de pe muntele Goia deoarece le cunosc de când eram copil, sunt convins că sunt foarte importante pentru istoria scrisului și vreau să le salvez. Pietrele sunt în pericol în primul rând datorită căutătorilor de comori. Imediat după revoluție, niște indivizi, mineri la o exploatare din zonă, au aruncat în aer piatra principală, fragmentând-o în mai multe bucăți. De-a lungul vremii au existat oameni care au încercat să sensibilizeze autoritățile și istoricii în vederea salvării pietrelor scrise. Am încercat și eu, dar nu am obținut decât promisiuni, care, bineînțeles, au fost uitate imediat. Că autoritățile nu se implică nu m-a mirat, dar am fost uluit că nici istoricii nu sunt interesați. Cel puțin cei cu care am discutat eu. Istoricii noștri par preocupați de istorie doar în măsura în care are legătură cu politica sau cu banii, stau mai mult în capul meselor, la emisiuni televizate și par preocupați să-și acorde unii altora titluri și doctorate. Nu sunt istoric și nici nu am pretenția că sunt, iar cele scrise în articolele de pe blogul UTOPIA și ANTIUTOPIA sunt opinii personale. Am scris și scriu despre pietrele scrise pentru că istoricii nu o fac.

Despre mihaiignea

Adevaratele noastre valori sunt binele, adevărul şi frumuseţea. Dar, din păcate, binele nu prea îl putem face, adevarul nu-l cunoaştem iar frumuseţea...........
Acest articol a fost publicat în România o(cultă) și etichetat , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Pietrele scrise de pe muntele Goia-un monument de primă mărime în istoria scrisului. Precizări.

  1. Pingback: Scrierea milenara a vechii europe si 3 simboluri precrestine crucea imbarligata, crucea incercuita, crucea cu 7 spire. + IYI | Alex Imreh

  2. Pingback: Scrierea milenara a vechii europe si 3 simboluri precrestine – crucea imbarligata, crucea incercuita, crucea cu 7 spire. + IYI | Old Europe

Lasă un răspuns

