Nea` Costică

Nea` Costică este un muntean vrednic, de pe valea Bistriţei, mai tânăr la cei 80 de ani ai săi decât majoritatea tinerilor pe care i-am cunoscut. Are o energie debordantă, o inteligenţă sclipitoare şi un umor incredibil. Merită să stai de vorbă cu nea` Costică, unul dintre ultimii plutaşi de pe valea Bistriţei. Astă-vară îmi povestea:

– Dom` Mihai, eu nu pot sta degeaba, mai lucrez în zi de sărbătoare, uneori şi duminica. Dumnezeu mă iartă, că El e bun, dar nu mă iartă oamenii.

– Şi-ţi pasă, nea` Costică? – întreb eu, privindu-l surprins.

– Nu, dar nu m-am abţinut, le-am zis-o şi eu. Măi, da` proştii  iştia de unde-au apărut? Aduceţi-vă aminte, plecaţi la lucru luni dimineaţa şi v-aducea „cambuza” sâmbătă noaptea. Nu i-aţi făcut voi în zi de sărbătoare?

– Chiar aşa le-ai spus, nea Costică?

– Dacă nu şi-au văzut de treabă….

– Nea Costică, domnul preşedinte spunea că şcoala i-a tâmpit.

– Dom` Mihai, dacă intri în şcoală tâmpit, ieşi tot tâmpit, cum spunea dom profesor Traicu: „Ăsta are şcoală, da-i prost.” În faţa prostului şi Domnul dă din mâini a neputinţă.

Despre mihaiignea

Adevaratele noastre valori sunt binele, adevărul şi frumuseţea. Dar, din păcate, binele nu prea îl putem face, adevarul nu-l cunoaştem iar frumuseţea...........
Acest articol a fost publicat în Uncategorized și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

