Legile junglei

Meseria mă obligă să fiu optimist, să le spun elevilor mei că şcoala te ajută să-ţi dezvolţi personalitatea, să-ţi cultivi spiritul dar şi să duci o viaţă mai bună.Că munca este un izvor de satisfacţii şi de bunăstare, că binele va triumfa şi că adevărul şi frumuseţea sunt valori fundamentale.
Când le spun aceste lucruri citesc pe feţele lor neîncrederea şi sunt convins că-şi spun lor înşile: „Iar a luat-o razna proful, auzi ce fabulează, munca la noi izvor de bunăstare? Ha!Ha!Ha!…”
Uneori mă gândesc că nu fac bine ceea ce fac. Nu-i pregătesc pentru jungla de afară. Nu ar fi mai bine să le recit din Rudyard Kipling ?
„Acestea sunt legile junglei
Cât lumea de vechi şi de clare
Ferice de cel ce le ştie
Iar cel ce le calcă se stinge şi moare.”

Despre mihaiignea

Adevaratele noastre valori sunt binele, adevărul şi frumuseţea. Dar, din păcate, binele nu prea îl putem face, adevarul nu-l cunoaştem iar frumuseţea...........
Acest articol a fost publicat în Uncategorized și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

10 răspunsuri la Legile junglei

  1. Sefora zice:

    Buna seara Mihai.
    Da,cred ca daca iti poti permite vorbeste-le despre orice ii poate determina sa observe ca le spui adevarul despre viata,despre viata care se desfasoara in fata ochilor lor.Imi dau seama ca trebuie sa urmezi programa scolara…dar poti sa-ti permiti sa iesi din sistem?
    Stii…am inteles Mihai ca atata timp cat oamenii vor sustine acest sistem prin munca lor nu dau voie schimbarilor sa se iveasca.Si aici revenim la postarea anterioara despre valorile inlocuite cu bani.Hm!!! Ce spui,nu-i asa ca din cauza banilor esti nevoit sa faci o munca care nu se mai potriveste cu realitatea traita?Pacat ca munca ce o ai este cu formarea generatiilor tinere.
    Discutam odata cu o cunostinta despre necesitatea iesirii din sistem in vederea aparitiilor unor schimbari. Mi-a raspuns:”ce sa facem,sa ne lasam slujbele?” Nu,pot intelege ca nu este o solutie sa ne parasim slujbele…dar daca totusi oamenii ar inceta de a mai sustine un sistem putred si degenerativ , in ce priveste fiinta umana,nu crezi ca s-ar putea vedea niste schimbari?
    Hai sa mai adaug ceva…fiica mea si-a dat demisia de la slujba ce o avea la „Bank of America”,ca urmare a intelegerii ca polita bancii nu corespundea cu gandirea si aspiratiile ei.Da,acum zace intr-o localitate obscura [numita de ea „groapa de gunoi a Romaniei”],unde nu are nici o sansa sa se realizeze intr-un fel.Dar onest vorbind Mihai,nici o profesie la momentul actual nu are o valoare constructiva si orice profesia incerci vei fi nevoit sa sustii sistemul.
    Si totusi sunt oameni in lume care au renuntat la a mai sustine sistemul acesta.
    Stii ce am ajuns sa gandesc de ceva timp?Oamenii nu si-au dat voie sa simta daca PROVIDENTA i-ar sustine sau nu.De frica ca nu vei mai avea acel salariu nu-ti vei parasi slujba si sistemul continua atata timp cat…Oare pot aparea zorii unor schimbari in constructia societatilor?
    Scuze pentru acest comentariu lung…
    O seara buna,Sefora.

    • mihaiignea zice:

      Bună seara, Sefora !
      Sistemul oferă individului în schimbul libertăţii o siguranţă îndoielnică. Manipularea se face în principal printr-o abilă gestionare a fricii. Nu este deloc întâmplătoare avalanşa de crize din ultima vreme. Cea mai perversă va fi criza alimentară pe care tot o anunţă cu surle şi trâmbiţe.Omul va munci doar pentru mâncare. Este greu să ieşi din sistem, aproape imposibil. Îţi trebuie curaj, multă inteligenţă şi credinţă. Chiar şi aşa s-ar putea să fie imposibil.
      O seară bună, Mihai.

  2. Pop zice:

    Mihai,bine te-am regasit.Am citit cu tristete ce ai scris in cateva cuvinte despre „legile junglei romanesti”,am citit,in aceeasi stare si comentariul doamnei Sefora,care m-a obisnuit deja cu stilul inconfundabil pe care-l raspandeste cu simplitate si n-am decat sa ma intristez si mai tare,rafuzand sa mai sper la ceva care sa-mi exalte sufletul amarat.
    In continuare,sa fiu oarecum de neinteles,te rog fa-mi o vizita pe blog,sa citesti din comentariul pe care, as fi vrut initial sa-l termin aici.Multumesc.
    Cu bine prietene.

    • mihaiignea zice:

      Nu fi amărât Costi, până la urmă deznădejdea este un păcat. Adu-ţi aminte de Predica de pe munte: „Fericiţi cei ce plâng acum, căci aceia se vor mântui”. Decât un materialism vulgar, mai bine o speranţă utopică.
      Numai bine, prietene!

  3. Sefora zice:

    Buna seara.
    Permite-mi Mihai sa-l rog pe Pop sa-mi comunice si mie blogul lui.Imi place sa comunic cu oamenii si mai aflu si eu ce gandesc unii,cei tineri in deosebi.
    O seara buna,Sefora

  4. Sefora zice:

    Buna seara.
    Ce mai faci Mihai?Nu ai mai postat nimic si ma intreb:esti bine,sanatos?Iti doresc liniste si pace in suflet,si bineinteles,sanatate.
    Ma uit in fiecare zi si pe blogul tau.Uneori sunt plina de impresii neplacute dupa ce citesc anumite stiri pe alte bloguri.Eu nu am TV,imi iau informatiile de pe site-uri cu stiri alternative [ ca de ex.davidicke.com],dar ce mai citesc ,spre exemplu,pe blogul lui Daniel Roxin,imi ajunge sa-mi formez o idee de ce se mai petrece in tara.Nu se petrec treburi prea bune.
    Dar….sa ai sanatate,cu bine,Sefora

    • mihaiignea zice:

      Nu am mai scris pe blog până în seara aceasta, în schimb am pictat. Este mult mai relaxant să pictezi. Am fost săptămâna trecută la un vernisaj.Un prieten a expus pictură în ulei şi acuarelă. Puţină lume. La plăcinte veneau mai mulţi.

      • Pop zice:

        Bine te-am regasit si bine ai revenit in lumea saracilor(a pictorilor romani,mereu lipsiti de bani).Ei zic si eu asa,pentru ca reusesti daca vrei si poti,sa-ti vinzi lucrarea,care poate valora cel mult hrana pe 3 zile.Eu nu mai pictez pe bani,merita doar sa lucrezi,sa-ti ramana ambitia si transpunerea in alta lume,reala de altfel,dar in acelasi timp ireala,o lume pe care am cunoscut-o destul de tarziu,prin 1986.Mai tarziu,m-am decis sa studiez,insa dupa doar doi ani,am fost nevoit sa ma mut din Cluj si sa renunt la orice alta forma de a continua.Ma bucur ca am in acest cerc restrans de oameni,un prieten pictor virtual si deosebit ca tine Mihai.Iti fac o sugestie,dealtfel e valabila si prietenului tau pictor,realizati inainte anunturi vizuale,in care sa specificati printre randuri,cu majusculle,poate,ca in timpul expozitiei,se vor imparti sarmale in foi de vita,prescuri,cate un pahar de tuica de prune,iar la final un pahar cu vin si de ce nu placinte cu branza si varza.Succesul va fi garantat,cel putin in privinta participarii….ufff parca vad ce coada s-ar face.Te salut si totodata sunt mirat de ce d-mna Sefora nu a intreprins nimic in a lua legatura cu mine,doar asa ca intre prieteni comuni.:-)

  5. mihaiignea zice:

    Bună seara ,Costi.
    Vernisajele ar trebui făcute în Sâmbăta morţilor, sau la sărbători importante. Prietenul meu a servit pişcoturi şi vin dar se vede treaba că n-a fost destul. Fără sarmale şi plăcinte, puţini se mişcă din casă. Aşa au fost învăţaţi de politicieni. Dacă ar fi campanie electorală, ar participa politicienii să-şi facă un pic de publicitate. Îţi doresc numai bine.

Lasă un răspuns

