Începutul sfârşitului

Au trecut 23 de ani de la evenimentele din 1989, mulţi şi puţini, mulţi pentru o viaţă de om, puţini la scara istoriei. Dar mie au început să mi se pară neverosimili, atât anii dinaintea evenimentelor, cât, mai ales, anii de după evenimente. Neverosimile mi se par utopia comunistă, conştiinţa schizofrenică, dublul limbaj, cultul personalităţii,  minciuna generalizată, frica, aflarea în treabă, etc. Şi totuşi, pe atunci, lucrurile erau mai limpezi, diferenţa dintre bine şi rău era mai clară, puţini erau cei care aspirau la titlul de opozant al regimului. În naivitatea mea, credeam că „omul nou”, mult trâmbiţata realizare a regimului comunist, era numai o sintagmă propagandistică. Şi totuşi, „omul nou” a fost edificat, mi-am dat seama mult mai târziu, mult prea târziu. La ceea ce a fost numit eufemistic „evenimentele din decembrie 1989” au participat puterile străine, membri ai partidului comunist, ai securităţii şi armatei, de o parte şi de alta, dar şi o parte a poporului român, cea mai „jalnică”, dar şi cea mai bună. Şi atunci ca şi acum, partea bună era exilată la periferia societăţii. Au participat muncitori, elevi, studenţi, vagabonzi, intelectuali (mult prea puţini), etc. Atunci, românii au fost eroici, au fost mistici, au refăcut legătura cu transcendentul şi, pentru o clipă, au cunoscut adevărul şi au devenit liberi.” Vom muri şi vom fi liberi” era o cunoscută lozincă revoluţionară. Dar prea puţini au înţeles lucrul acesta şi rapid, mult prea rapid, au decăzut sub aceeaşi stăpânire. După evenimentele din decembrie 1989, hai să le spunem „revoluţie”, fostele structuri au preluat puterea cu preţul câtora mii de morţi şi răniţi. Totuşi, nu am să înţeleg niciodată cum de s-au lăsat înşelaţi aşa de uşor concetăţenii noştri. Cred că spălarea creierului, manipularea şi edificarea „omului nou” cu un alt sistem de valori ar fi o explicaţie. Din nefericire, elita politică, economico-financiară, intelectuală, provenind din fostele cadre ale partidului comunist şi ale poliţiei politice, lipsite de educaţie, patriotism şi criterii morale, aproape că au distrus statul român în loc să-l reconstruiască pe principii mai sănătoase, subminând încrederea românilor în viitorul statului lor, conducând la o emigraţie nemaiîntâlnită în istoria României.

Statul român, cu instituţiile sale, nu se mai află în slujba cetăţenilor, ci îi stăpâneşte, înăbuşind iniţiativa individuală, creativitatea şi, în final, prosperitatea tuturor. Intrarea în NATO şi în UE nu a fost în măsură să contribuie la democratizarea şi prosperitatea României. Elita noastră politică, coruptă şi autosuficientă, s-a înţeles foarte bine cu elita politică occidentală, oferind la schimb resursele României contra legitimitate. După 23 de ani de la Revoluţie, România este dezorientată, nedemocratică, săracă, depopulată, bolnavă şi needucată.

Ce s-ar mai putea face? Întotdeauna se mai poate face câte ceva. Pentru schimbarea clasei politice şi reformarea statului, s-ar putea începe cu schimbarea formei de guvernământ. S-ar putea trece, o dată cu schimbarea Constituţiei, la monarhia constituţională, prin aducerea pe tronul României a Regelui Mihai sau a unui urmaş desemnat de acesta. Această schimbare va fi greu de realizat datorită opoziţiei clasei politice, care înţelege prea bine că aceasta va fi pentru ea începutul sfârşitului.

Despre mihaiignea

Adevaratele noastre valori sunt binele, adevărul şi frumuseţea. Dar, din păcate, binele nu prea îl putem face, adevarul nu-l cunoaştem iar frumuseţea...........
Acest articol a fost publicat în Uncategorized și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

4 răspunsuri la Începutul sfârşitului

  1. popey zice:

    Mihai,am regasit si in postarea de fata,idei care mi-au venit si revenit in mintea mea uneori ravasita de naivitatea cu care privesc romanii nostri,multi dintre ei,la spectacolul oferit de clasa politica romaneasca,de mass media lipsita de profesionisti,suprasaturata de tineri care folosesc acelasi tipar anemic si plin de greseli.La spectacol,asistam si noi,comentand in termeni prea eleganti si retinuti de bunul nostru simt,la adresa celor care folosesc in loc de epiderma,super glue…E singurul produs folosit cu succes de catre ei,din 1990 incoace,dar numai asupra lor,efectul este unul pozitiv,cand vine vorba de BANI,si de aici,de averi.Am avut ocazia,cand umila mea agentie imobiliara functiona,simplu si curat,corect si cu bun simt,platind pana la un moment dat toate darile mari catre cel mai mare hot al Romaniei,Statul roman,reprezentat rand pe rand de cei care nu mai scapa de super glu-ul pe care-l vor folosi mereu,sa cunosc manevrele prin care ajung sa jongleze totul.Mi-e atat,de greu sa-mi expim durerea privind la tot acest timp scurs din viata mea si sa fiu neputincios in toate actiunile intreprinse de mine,prin vot,comportament civic,prin implicare juridica,odata cu infiintarea firmei,pana la dizolvarea acesteia,neputinta care a incetat sa se transforme in realitatea pe care mi-am dorit-o privind viata mea de roman,pe plaiuri romanesti.Sincer sa fiu,mi-e rusine cu politicienii nostri,mai ales cei care ne reprezinta in Parlamentul European.Iti scriu acum din Austria,am grija de o batrana de 90 ani,voi reveni in tara luna ce vine si poate vom mai discuta pe aceste unde virtuale.Stilul tau este unul pe care viata l-a cizelat si e o mare bucurie sa-l pot cuprinde cu ochii mintii.Cu bine,LA MULTI ANI !P.S.Fa in asa fel sa am un link al meu pe blogul tau…Multam!

    • mihaiignea zice:

      Problema noastră constă în faptul că suntem suspicioşi, individualişti şi că nu putem lucra împreună. Nu credem într-o soluţie colectivă.Dar „unde-i unu nu-i putere la nevoi şi la durere.” Fiecare caută o soluţie proprie. Merităm tot ceea ce ni se întâmplă.La mulţi ani!

  2. Sefora zice:

    Buna seara.
    Am dat de blogul tau urmarind articolele lui Daniel Roxin.
    Citind articolul acesta…ce sa zic,pot sa fiu de acord cu tot ce ai spus minus ultimul paragraf.
    Sa inteleg ca esti monarhist?Nu comentez prea multe despre aceasta,dar mie mi se pare ca o intoarcere la monarhie inseamna a ne intoarce la vremuri si mai urate.Priveste la cea mai raspandita monarhie de pe glob,cea Britanica.Imi pare mie ca aceasta monarhie arata clar degenerarea acestor asa zisi conducatori ai lumii.Sunt degenerati din toate punctele de vedere.Vrei ca si la conducerea Romaniei sa vina tot un degenerat care sa traiasca la nivelul cel mai luxos sugand vitalitatea [care a mai ramas] poporului roman?
    Din ce prezinti pe blog pari a iubi Romania [ a ta…a noastra…]…doar atat poti oferi ca solutie pentru redresarea situatiei actuale?Un monarh care nu iubeste din Romania decat avantajul de a se afla pe tronul unei tari bogate in orice vrei?…cat o mai exista si asta…
    Monarhia Britanica s-a intins ca o caracatita in lumea intreaga si acum de-a dreptul…pute.Chiar si britanicii s-au saturat de monarhie si dumneata vrei pe regele Mihai sau un alt urmas al lui?
    De ce nu te-ai gandit la un urmas [ daca o exista?] al lui Cuza?
    In fine….sa ai un an nou fericit si La multi ani! Sefora

    • mihaiignea zice:

      Nu sunt monarhist, sau, mai bine spus sunt monarhist în aceeaşi măsură în care sunt republican. Republica este potrivită pentru un popor educat şi cu simţ civic, ceea ce noi, din păcate, nu suntem. Nu avem tradiţie republicană şi, dacă avem de ales dintre zece candidaţi, nouă buni şi unul rău, noi îl alegem pe cel rău. Am avut patru preşedinţi, dacă-l punem la socoteală şi pe Ceauşescu şi, după părerea mea, toţi au fost slabi (răi). Am avut patru regi şi, dintre ei, doi au fost buni (Carol I şi Ferdinand). Despre ceilalţi doi se mai poate discuta.La mulţi ani!

Lasă un răspuns

