La spital

În ianuarie am fost internat o săptămână în spital. Plin ochi spitalul, erau paturi şi pe hol. În salonul în care am stat, în afară de mine, mai erau şapte pacienţi. Judecând după multitudinea de boli grave de care sufereau, nu ai fi putut spune dacă erau mai mult morţi decât vii sau mai mult vii decât morţi. Oricum, moartea umbla prin spital. Numai din saloanele învecinate, în câteva zile, a secerat trei suflete. În ciuda morţii sau poate din cauza ei, m-am simţit bine în spital. Am râs, cât în tot anul precedent, de glumele colegilor mei. Cu toate că erau nişte oameni simpli, fără multă şcoală dar poate de aceea cu mult umor, aveau multă compasiune pentru suferinţa celorlalţi şi puţină pentru propria suferinţă. Într-una din zile am plecat acasă să fac baie. Multă tristeţe în oraş, oameni abătuţi umblau ca teleghidaţi prin oraş, preocupaţi de propriile probleme, răspunzând cu un rictus şi o uşoară aplecare de cap la saluturile trecătorilor. M-am întrebat atunci şi mă întreb şi acum unde sunt bolnavii: în spital sau în afara lui, în ospiciu sau în oraş? Nu ştiu să răspund la această întrebare însă aş recomanda tuturor oamenilor şi mai ales politicienilor, din când în când, câte un stagiu într-un spital din România. Cu moartea umblând pe culoar, viaţa ar căpăta o altă perspectivă.

Despre mihaiignea

Adevaratele noastre valori sunt binele, adevărul şi frumuseţea. Dar, din păcate, binele nu prea îl putem face, adevarul nu-l cunoaştem iar frumuseţea...........
Acest articol a fost publicat în Uncategorized și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

