Amintiri

M-a încântat răspunsul Veronicăi, fosta mea colegă de facultate, la această sticlă aruncată în oceanul virtual. M-am simţit ca un naufragiat pe o insulă necunoscută dintr-un ocean uitat, care a primit răspuns la mesajul său, aruncat în valurile înspumate. Am avut senzaţia că cercul s-a închis, că spaţiul şi timpul redevin circulare, că timpul redevine sacru, că ne putem întoarce de unde am plecat, într-o realitate mitologică şi inocentă. Că ne putem întoarce în timp, în orice timp ne-am dori, în copilărie, în vremea liceului sau în studenţie, pentru a ne întâlni cu speranţele, visurile sau iluziile noastre sau chiar cu greşelile noastre, dar nu pentru a le îndrepta sau exorciza, ci pentru a înţelege că pe lumea aceasta ne este dată o singură şansă şi că ce ne-a mai rămas, tot ceea ce suntem şi tot ceea ce avem, ne aparţine doar temporar pentru că noi suntem gândurile, sentimentele, faptele şi alegerile înaintaşilor noştri, a prietenilor, a neprietenilor şi a întâlnirilor noastre şi că aceasta este adevărata noastră moştenire pe care o folosim temporar, o pierdem, o îmbogăţim şi o transmitem mai departe, căutând în acelaşi timp o siguranţă şi o fericire iluzorie.

Privind înapoi cu mânie, cu tristeţe, cu duioşie sau chiar cu indiferenţă, nu pot să nu-mi aduc aminte de celebrele întâlniri cu domnul profesor Vaida. Îmi amintesc că la una din întâlniri un coleg l-a întrebat: „Domnule profesor, ce a făcut generaţia dumneavoastră de a dus ţara de râpă?”. Noi atunci am zâmbit cu o satisfacţie nedisimulată, observând încurcătura domnului profesor, fără să ne gândim că, peste ani, va trebui să ne iertăm şi să ne iubim pe noi înşine ca să-i putem ierta şi iubi pe ceilalţi.

Despre mihaiignea

Adevaratele noastre valori sunt binele, adevărul şi frumuseţea. Dar, din păcate, binele nu prea îl putem face, adevarul nu-l cunoaştem iar frumuseţea...........
Acest articol a fost publicat în Uncategorized și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

