Elogiu tatălui meu

Pe atunci îl uram pe tatăl meu deoarece era invalid (de război), sărac, orgolios şi, bineînţeles, anticomunist. De aici i s-au tras şi lui dar şi mie o grămadă de necazuri. Ghinionist fiind, am avut ca învăţătoare o comunistă fanatică, fără minte şi suflet dar cu imaginaţie bogată, care mă supunea la tot felul de umilinţe: copiilor ai căror părinţi erau membri CAP sau membri de partid le punea pe bancă, într-un suport special construit, un steag roşu, iar celorlalţi le atârna la gât o traistă plină cu paie. Din această ultimă categorie făceau parte trei elevi, doi au plecat, aşa încât am rămas singur. Cel mai rău era că, pe lângă bătăile şi umilinţele pe care le suportam, învăţătoarea îi incita pe ceilalţi copii împotriva mea. Eram cu moralul la pământ.

Într-o dimineaţă, tata, dându-şi probabil seama de situaţia în care mă aflam, m-a luat pe munte. Am ajuns în nişte sălbăticii, la izvoarele stâncoase ale unui pârâu. Din crăpătura unei stânci a scos un obiect înfăşurat în nişte cârpe. După ce mi-a ţinut un discurs mobilizator prin care mi-a spus ce multă încredere are în mine şi că din momentul acela vom împărtăşi împreună un secret care va muri împreună cu noi, a scos obiectul, care era un pistol, şi m-a învăţat în minutele următoare cum se trage cu pistolul. Ce mândru am fost! Atunci l-am iubit pe tata şi de atunci m-am schimbat. I-am dat cu flit învăţătoarei. Nu mi-a mai fost frică de ea.

Despre mihaiignea

Adevaratele noastre valori sunt binele, adevărul şi frumuseţea. Dar, din păcate, binele nu prea îl putem face, adevarul nu-l cunoaştem iar frumuseţea...........
Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

